The conrad-johnson Story  コンラッドジョンソン その歴史

「コンラッド・ジョンソン」の哲学とその系譜
ここではコンラッド・ジョンソンというアンプ・メーカーの生い立ちとその製品開発にたいする哲学、またその製品を時系列で辿っています。コンラッド・ジョンソンをここで一層ご理解いただければ幸いです。

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In the mid-seventies, two economists, friends and serious audiophiles - Dr. William Conrad and Dr. Lewis Johnson - were highly dissatisfied with the commercially available equipment of the time and were also perplexed and challenged by the readily apparent sonic differences among components in their own systems. What made these two classic tube systems sound so different? Could the virtues of each be somehow combined? Not content to merely speculate on such issues, conrad and johnson decided to systematically investigate by developing and refining a vacuum-tube preamplifier.

1970年代、経済学者で友人であり熱心なオーディオ・ファンであった「ウィリアム・コンラド博士」と「ルー・ジョンソン博士」の二人はその当時市販されていたオーディオ機器に満足することが出来ませんでした。また自身のオーディオ・システムの部品を交換すると明白に音質が変化することに当惑しつつもそれに挑戦していました。なにがこの2台の古い真空管アンプの音を異なったものにするのか? 何とか両方の良さを組みわせるこが出来ないものか? そうした単純な思索にとどまらず、コンラッドとジョンソン両氏は真空管式プリアンプを開発、それを洗練してくことにより体系的にその真髄を追求していくことにしました。


The resulting conrad-johnson preamplifier was immediately recognized as a state of the art contender and catapulted Conrad and Johnson into the audio industry.
その結果コンラッド・ジョンソンのプリアンプはすぐに優れたオーディオ製品として認められるようになり、コンラッド氏とジョンソン氏はオーディオ業界に進出することになります。


The most important legacy of conrad-johnson design's beginnings is the basic methodology which took shape in the course of the development of that first preamplifier. This methodology has enabled Conrad and Johnson to develop new products which have routinely been ranked among the most musically satisfying. Few other manufacturers have so consistently received such high praise for their products.
コンラッド・ジョンソンの創成期で最も重要な遺産は基本的な方法論です。これは最初のプリアンプを開発するなかで形成されました。この方法論は日常的に新製品を開発する際、コンラッド氏とジョンソン氏に最も音楽的に満足できるものを優先するという基本理念の元になっています。多くのメーカーではその製品が高く評価し続けられることはあまりありません。


Key Product Introductions
1977 - conrad-johnson preamplifier: this all tube preamplifier, later named the PV1, immediately established conrad-johnson as a significant player in the high-end audio arena.
1978 - MV75: (our first power amplifier). The success of this product did much to ensure the long term viability of conrad- johnson design.
1979 - Premier One: a high power 200 watt per channel all tube power amp, and conrad-johnson's first "state of the art" product. In the 10th Anniversary issue of The Absolute Sound Magazine, the Premier One was credited with being the finest sounding amplifier of that decade.
1983 - Premier Three: Absolute Sound named this all-tube preamp the best sounding preamp of the decade.
1983 - PV5: a highly successful all-tube preamplifier that found its way into the reference systems of many reviewers of the time.
1985 - MC7: under our motif brand name, the MC7 established our credentials as designers of high-end solid-state products. Solid- state products have since become a lasting and important part of conrad-johnson's line.
1986 Sonographe SD1: this low priced cd player was widely re- garded to be the equal of the most expensive cd players at that time. It marked the company's entry into digital products.
1988 Premier Seven: a full featured dual-mono preamplifier, the Premier Seven was labeled the best in the world by prominent reviewers.
1992 Premier Eight: an all tube 275 watt mono amp maintains conrad-johnson's claim to state of the art performance in amplifiers.
1997 - Anniversary Reference Triode Preamplifier (ART): this all tube line-stage preamplifier has been identified as the best sounding line-stage available by many of the industries most prominent reviewers.

製品年表
1977年 コンラッド・ジョンソン「プリアンプ」この真空管式プリアンプは後に「PV1」と命名されハイエンド・オーディオ界では重要なモデルとに位置付けられるモデルとなりました。
1978年 「MV75」(最初のパワー・アンプ)この製品の成功はコンラッド・ジョンソンの未来の可能性を確信させてくれました。
1979年 「プレミア・ワン」高出力200/chの真空管式パワーアンプ、コンラッド・ジョンソン初のステート・オブ・アート製品です。アブソリュート・サウンド誌、創刊10周年記念号で「プレミア・ワン」はその10年間での最優秀製品の評価を受けました。
1983年 「プレミア・スリー」アブソリュート・サウンド誌はこの真空管式プリアンプをこの10年で最も優れたプリアンプと評価しました。
1983年 「PV5」非常に成功した真空管式プリアンプで当時のオーディオ評論家の方々の試聴システムの一台となっています。
1985年 「MC7」当社のブランドを冠したこのMC7はハイエンドのソリッド・ステート製品の評価を確立しました。その後ソリッド・ステート製品はコンラッド・ジョンソンの重要な製品群になっています。
1986年 「ソノグラフSD1」この低価格CDプレーヤーはその当時の最も高価でだったCDプレーヤーと同等との多くの評価をうけた製品です。これを機にコンラッド・ジョンソンはデジタル製品に参入していきます。
1988年 「プレミヤ・セブン」多機能・デュアル・モノラル・プリアンプ、多くの著名な評論家より世界最高のプリアンプという評価を受けました。
1992年 「プレミヤ・エイト」275Wのモノラル・パワーアンプ、コンラッド・ジョンソンの誇るステート・オブ・アート性能のパワーアンプです。
1997年 「アニバーサリー・リファレンス・三極管・プリアンプ」(ART)この真空管ライン入力プリアンプ、多くの評論家より最高のプリアンプの評価をいただきました。

Design Philosophy
The sole legitimate function of a stereo system, from modest to state of the art, is to enable the listener to enjoy the emotional experience of music performances. conrad-johnson's R&D efforts are concentrated on developing audio components which offer increasingly exact recreation of live music performances without interfering with the enjoyment of the music. This pursuit demands dedication and a genuine love of music that is impossible to hire, which explains the fact that in those few companies which succeed in producing musically satisfying components, product development is inevitably dominated by one or two individual personalities who are inextricably identified with the company.

製品哲学
コンラッド・ジョンソンでは独自のステレオ・システムの正確な機能を中級機から最高級機にいたるまで演奏の感動をリスナーに楽しんでいただくことを目指してしています。技術開発に当たって音楽の喜びを邪魔されること無く、ライブ演奏を再現するためのオーディオ製品を最も心がけています。そのためには音楽に対する純粋な愛情と献身が必要です。事実、音楽的に満足できる製品を提供することに成功している会社は少数です。製品開発は必然的にその会社と一体化している一人か二人の個人の個性に左右されるものです。


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